Tartu Tervishoiu Kõrgkool
Logi sisse

Õppekava: Füsioterapeudi õppekava 2020


Haridustase Rakenduskõrgharidusõpe
Kvalifikatsioon Rakenduskõrgharidusõppe diplom
EHIS kood 2290
Registreerimise kuupäev 18.06.2014
Õppekava grupp Tervishoid
Akrediteerimise kuupäev 01.02.2005
Akrediteeringu lõpp 01.02.2012
Õppekava lühend FT
Õppekava keel Eesti keel
Nominaalne õppeaeg 3 aastat
Õpingute üldmaht 180 EAP
Kohustuslike ainete maht 170 EAP
Kohustuslike vabaainete maht 10 EAP

Lõpetamise tingimused

Ülipilane peab olema sooritanud kõik õppekavas ettenähtud eksamid, arvestused ja kohustuslikud tööd ning praktikaõppe ja kaitsnud lõputöö.

Lõpetamisel saadud diplomi või kraadi nimetus

Terviseteaduse bakalaureus
Bachelor of Science in Health Sciences (BSc)

Lõpetamise dokument

Diplom ja akadeemiline õiend

Eesmärk

Füsioterapeudi õppe eesmärk on koolitada rakenduskõrghariduse tasemel kutsealase ettevalmistusega füsioterapeute, kes saavad kõrgkooli lõpetades kutse ja õiguse asuda erialasele tööle või jätkata õpinguid magistriõppes

Valikuvõimalused õppekava läbimiseks

Üliõpilane läbib moodulid õppekavas etteantud järjekorras. Üliõpilsel on moodulis "Kutsealane ja isiksuslik areng" võimalik valida 2 EAP vara- ja vähemalt 8 EAP valikaineid.

Õpingute jätkamise võimalused

Võimalus jätkata õpinguid magistriõppes

Õppekava ülesehitus

Õppekava koosneb järgnevatest moodulitest:
1. Füsioteraapia alusained – 42 EAP
2. Füsioteraapia erialaained – 89 EAP
3. Kutsealane ja isiksuslik areng – 49 EAP (sh vaba- ja valikaineid 10 EAP)

Õppekava õpiväljundid

Füsioterapeudi õppekava läbinu:
töötab nii individuaalselt kui ka interdistsiplinaarses rehabilitatsiooni- ja/või taastusravimeeskonnas vastavalt rahvusvaheliselt tunnustatud pädevustele;
väärtustab elukestvat õpet hoides end kursis uusimate arendustöödega oma valdkonnas, on teadlik ühiskonna vajadustest ning võimalustest parandada oma üldisi ja erialaseid oskusi ja teadmisi;
lähtub oma töös kliendi/patsiendikesksetest põhimõtetest, edastab kliendile/patsiendile informatsiooni, juhised ning nõuandeid didaktilisel moel ning seostab need indiviidi psühhosotsiaalse ja kultuurikontekstiga;
nõustab klienti/patsienti tervist edendavatel teemadel motiveerides teda aktiivselt osalema taastusravi- ja rehabilitatsiooni protsessis;
juhib iseseisvalt tõenduspõhist füsioteraapia protsessi teostades funktsionaalset füsioterapeutilist hindamist igas vanuses kliendile/patsiendile, püstitades füsioteraapia eesmärgid ja rakendades sobivaid tõenduspõhiseid füsioterapeutilisi strateegiaid kliendi/patsiendi tervisliku seisundi säilitamiseks ja/või parandamiseks;
hindab füsioteraapia protsessi mõjutavaid tegureid ja analüüsib vastastikuseid mõjusid, näidustusi ja vastunäidustusi kohandades vastavalt nendele enda erialast tegevust;
on oma töös ja selle dokumenteerimises järjekindel ja korrektne, lähtub objektiivse ja õiglase kohtlemise reeglitest ning eetiliste normide läbipaistvuse põhimõtetest ning seadusandlusest;
valdab peamisi informatsiooni ja kommunikatsiooni tehnoloogiaid töö dokumenteerimiseks, teabe leidmiseks, edastamiseks, töötlemiseks;
oskab planeerida ja teostada erialaga seotud uurimistööd, osaleda erialastel aruteludel.

Teised keeled

Inglise keel, vene keel

Õppeasutuses õppekava versiooni kinnitamise kuupäev

25.03.2020

Õppe alustamise tingimused

Keskharidus või sellele vastav kvalifikatsioon

Valikainete kohustuslik maht

2 EAP vabaained ja 8 EAP valikained




Vaata õppekavaaineid

eten