Tartu Tervishoiu Kõrgkool
Logi sisse

Õppekava moodulid

Õppekava: Füsioterapeudi õppekava 2020/2021



Moodul Kirjeldus
MFT20-1 Füsioteraapia alusained Üliõpilane:
Selgitab inimese organsüsteemide anatoomilisi ja füsioloogilisi aluseid.
Kirjeldab patoloogiliste protsesside ja seisundite tekkimise ja kujunemise mehhanisme; organismi muutunud funktsioneerimist erinevate haiguste ja keskkonnatingimuste korral.
Kirjeldab ja analüüsib inimese liigustegevuse erinevaid komponente ja parameetreid.
Valdab esmaabi andmise ja tööhügieeni/-ohutuse (sh ergonoomika) võtteid.
Iseloomustab Eesti tervishoiusüsteemi ja seadusandlust, füsioterapeudi ja füsioteraapia rolli ning tähtsust sotsiaal- ja tervishoiusüsteemis, tervisedenduses.
Kirjeldab inimese liigutustegevuse arengut, motoorse õppimise seaduspärasusi ja kohanemisreaktsioone kehalisele aktiivsusele.
Mõistab terapeutilise harjutuse kontseptsiooni ja rakendamise aluseid füsioteraapias ja treeningprotsessis.
MFT20-2 Füsioteraapia erialaained Üliõpilane:
Viib läbi kliendist/patsiendist lähtuva süstemaatilise füsioterapeutilise hindamise kasutades selleks sobivaid enamlevinud tõenduspõhiseid hindamismeetodeid ja vahendeid lähtudes RFK põhimõtetest.
Hindamistulemuste analüüsist ja kliinilisest mõtestamisest lähtudes sõnastab füsioterapeutilise diagnoosi/probleemid ning kliendikesksed mõõdetavad füsioteraapia eesmärgid kaasates klienti/patsienti ja/või tema tugivõrgustikku.
Valib ja rakendab sobivaid tõenduspõhiseid füsioterapeutilisi sekkumisstrateegiad enamlevinud haiguste korral vastavalt hindamistulemustele, püstitatud teraapia eesmärkidele ning kliendi/patsiendi individuaalsetele vajadustele/eelistustele.
Hindab füsioterapeutilise sekkumise tulemuslikkust kasutades kliinilist mõtlemist ja holistilist lähenemist ning teeb vastavalt vajadusele korrektuure oma töös.
Soovitab/nõustab, valib ning kohandab abivahendi lähtudes kliendi/patsiendi reaalsest vajadustest ja funktsioneerimisvõimest ning juhendab abivahendi korrektset kasutamist.
Juhendab, motiveerib ja nõustab klienti/patsienti ning tema lähivõrgustikku füsioteraapia protsessis ja tervisekäitumise vallas luues nendega eelnevalt usaldusliku kontakti.
Osaleb interdistsiplinaarses meeskonnatöös teiste spetsialistidega võrdse partnerina suheldes kõigi osapooltega viisakalt ja asjakohaselt
Täidab erialast dokumentatsiooni (sh RFK-põhine füsioteraapia aruanne) ja vestleb erialastel teemadel kasutades erialaselt korrektset terminoloogiat ja väljendusviisi.
MFT20-3 Kutsealane ja isiksuslik areng Üliõpilane:
Teadvustab oma karjääri planeerimise võimalusi ja eeldusi kaasaegses multikultuurses majandus, ettevõtlus- ja töökeskkonnas arvestades juhtimise, eestvedamise ja ettevõtluse põhimõtetega.
Eesmärgistab ja planeerib tõhusalt oma aega ning tegevust, analüüsib ja hindab oma teadmisi, oskusi ja hoiakuid, et tagada tulemuslik enesejuhitud elukestev kutsealane ja isiksuslik areng.
Rakendab meeskonnatöö põhimõtteid kasutades erinevaid eesmärgipäraseid suhtlemis-, juhendamis- ja nõustamistehnikaid arvestades inimeste individuaalsete ja kultuuriliste erinevustega.
Planeerib ja juhib iseseisvalt kliendi/patsiendikeskset füsioteraapia protsessi tuginedes tõendupõhistele argumentidele ja allikatele.
Kasutab õppetöös ja kutseala arendamises informatsiooni ja kommunikatsiooni tehnoloogiatel põhinevaid teabe leidmise (sh tõenduspõhise), edastamise ja töötlemise võimalusi ja teadvustades eriala rahvusliku ja rahvusvahelise koostöö arengusuundi.
Tugineb oma töös ja töö dokumenteerimisel kutsealaga seotud õigusaktidele ja eetika põhimõtetele analüüsides seejuures oma käitumist ja hoiakuid.
On võimeline eesti keeles ja vähemalt ühes võõrkeeles erialaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama, kliente/patsiente ning teisi huvigruppe erialaselt nõustama ning erialastes aruteludes osalema.
Planeerib ja teostab erialal uurimistööd ja esitab selle tulemused teadustöö nõuete kohaselt ning diskuteerib saadud tulemuste üle avalikul akadeemilisel arutelul.
eten