Tartu Tervishoiu Kõrgkool
Logi sisse

Õppekava: Ämmaemanda õppekava 2013


Haridustase Rakenduskõrgharidusõpe
Kvalifikatsioon Rakenduskõrgharidusõppe diplom
EHIS kood 2299
Registreerimise kuupäev 31.05.2002
Õppekava grupp Tervishoid
Akrediteerimise kuupäev
Akrediteeringu lõpp
Õppekava lühend ÄMM
Õppekava keel Eesti keel
Nominaalne õppeaeg 4,5 aastat
Õpingute üldmaht 270 EAP
Kohustuslike ainete maht 261 EAP
Kohustuslike vabaainete maht 2 EAP

Lõpetamise tingimused

Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus.

Lõpetamisel saadud diplomi või kraadi nimetus

Rakenduskõrgharidusõppe diplom (ämmaemanda ja üldõe kutse)

Eesmärk

Õppekava eesmärk on ette valmistada ämmaemandaid/õdesid rahvusvaheliselt reguleeritud kutsealal tööle asumiseks nii iseseisva spetsialisti kui multidistsiplinaarse tervishoiu meeskonna liikmena. Õppekava läbinu on saanud ettevalmistuse ämmaemandus/õendusabi planeerimiseks, realiseerimiseks, hindamiseks ja dokumenteerimiseks tervishoiu erinevatel aladel arvestades üksikisiku, perekonna ning ühiskonna vajadusi.

Valikuvõimalused õppekava läbimiseks

Üliõpilane läbib moodulid õppekavas etteantud järjekorras. Moodulis "Kutsealane ja isiksuslik areng" tuleb üliõpilasel valida vaba- ja valikaineid vähemalt mahus 9 EAP.

Õpingute jätkamise võimalused

Õppekava läbinutel on võimalus jätkata õpinguid ämmaemanda/õe või sellega lähedase kutse- või eriala magistriõppes.

Õppekava ülesehitus

Õppekava koosneb järgmistest moodulitest
Kutsealane ja isiksuslik areng 49 EAP
Kutsealane orientatsioon 18 EAP
Rahvatervis 7 EAP
Terve inimene 22 EAP
Farmakoloogia, farmakoteraapia ja retseptuur 10 EAP
Emadushooldus I 32 EAP
Kliiniline õendus I 30 EAP
Kliiniline õendus II 16 EAP
Kliiniiline õendus III 30 EAP
Emadushooldus II ja esmatasandi tervishoid 56 EAP

Õppekava õpiväljundid

1. mõistab ämmaemanduse ja õenduse kui teadusalade põhimõtteid, keskseid mõisteid, teooriaid, valdkonna arenguid, toimemehhanisme ja funktsiooni ühiskonnas;
2. mõistab inimest kui bio-psühho-sotsiaalset tervikut ning tuginedes tunnustatud eetikapõhimõtetele lähtub sellest oma kutsetegevuses;
3. mõistab, et ämmaemandus- ja õendusabi eesmärk on protsessiviisilise lähenemise kaudu võimestada inimest võtma vastutust enda ja pereliikmete tervise eest;
4. hindab inimese kui terviku tervisevajadusi ning kriitilise mõtlemise kaudu leiab inimese tervist mõjutavad tegevused lähtudes parimast olemasolevast tõenduspõhisest teabest;
5. mõistab õppimise, õpetamise ja meeskonnatöö põhimõtteid ning kasutab neid interdistsiplinaarses meeskonnas ämmaemandus/õendustegevust juhtides ja vastutades oma pädevuse piires;
6. on valmis elukestvaks ennastjuhtivaks õppimiseks ja arenguks toetudes oma kutsealases arengus kriitilisele enesereflektsioonile ja analüüsile.

Teised keeled

inglise, vene keel

Õppe alustamise tingimused

Keskharidus või sellele vastav kvalifikatsioon

Õppekava peaeriala

Ämmaemandus

Täiendav info

Kohustuslike valikainete maht 7 EAP, vabaainete maht 2 EAP




Vaata õppekavaaineid

eten