Tartu Tervishoiu Kõrgkool
Õppekava: Ämmaemanda õppekava 2012
Lõpetamise tingimusedÕppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus.
Lõpetamisel saadud diplomi või kraadi nimetusRakenduskõrgharidusõppe diplom (ämmaemanda ja üldõe kutse)
EesmärkÕppekava eesmärk on ette valmistada ämmaemandaid/õdesid rahvusvaheliselt reguleeritud kutsealal tööle asumiseks nii iseseisva spetsialisti kui multidistsiplinaarse tervishoiu meeskonna liikmena. Õppekava läbinu on saanud ettevalmistuse ämmaemandus/õendusabi planeerimiseks, realiseerimiseks, hindamiseks ja dokumenteerimiseks tervishoiu erinevatel aladel arvestades üksikisiku, perekonna ning ühiskonna vajadusi.
Valikuvõimalused õppekava läbimiseksÜliõpilane läbib moodulid õppekavas etteantud järjekorras. Moodulis "Kutsealane ja isiksuslik areng" tuleb üliõpilasel valida vaba- ja valikaineid vähemalt mahus 9 EAP.
Õpingute jätkamise võimalusedÕppekava läbinutel on võimalus jätkata õpinguid ämmaemanda/õe või sellega lähedase kutse- või eriala magistriõppes.
Õppekava ülesehitusÕppekava koosneb järgmistest moodulitest
Kutsealane ja isiksuslik areng 49 EAP Kutsealane orientatsioon 18 EAP Rahvatervis 7 EAP Terve inimene 22 EAP Farmakoloogia, farmakoteraapia ja retseptuur 10 EAP Emadushooldus I 32 EAP Kliiniline õendus I 30 EAP Kliiniline õendus II 16 EAP Kliiniiline õendus III 30 EAP Emadushooldus II ja esmatasandi tervishoid 56 EAP Õppekava õpiväljundid1. mõistab ämmaemanduse ja õenduse kui teadusalade põhimõtteid, keskseid mõisteid, teooriaid, valdkonna arenguid, toimemehhanisme ja funktsiooni ühiskonnas;
2. mõistab inimest kui bio-psühho-sotsiaalset tervikut ning tuginedes tunnustatud eetikapõhimõtetele lähtub sellest oma kutsetegevuses; 3. mõistab, et ämmaemandus- ja õendusabi eesmärk on protsessiviisilise lähenemise kaudu võimestada inimest võtma vastutust enda ja pereliikmete tervise eest; 4. hindab inimese kui terviku tervisevajadusi ning kriitilise mõtlemise kaudu leiab inimese tervist mõjutavad tegevused lähtudes parimast olemasolevast tõenduspõhisest teabest; 5. mõistab õppimise, õpetamise ja meeskonnatöö põhimõtteid ning kasutab neid interdistsiplinaarses meeskonnas ämmaemandus/õendustegevust juhtides ja vastutades oma pädevuse piires; 6. on valmis elukestvaks ennastjuhtivaks õppimiseks ja arenguks toetudes oma kutsealases arengus kriitilisele enesereflektsioonile ja analüüsile. Teised keeledinglise, vene keel
Õppe alustamise tingimusedKeskharidus või sellele vastav kvalifikatsioon
Õppekava peaerialaÄmmaemandus
Täiendav infoKohustuslike valikainete maht 7 EAP, vabaainete maht 2 EAP
Vaata õppekavaaineid | |||||||||||||||||||||||||||||||