Tartu Tervishoiu Kõrgkool
Logi sisse

Õppekava: Õe erialakoolitus, kliiniline õendus 2020


Haridustase Rakenduskõrgharidusõpe
Kvalifikatsioon Rakenduskõrgharidusõppe diplom
EHIS kood 80303
Registreerimise kuupäev 09.06.2016
Õppekava grupp Tervishoid
Akrediteerimise kuupäev 06.01.2009
Akrediteeringu lõpp
Õppekava lühend OKL
Õppekava keel Eesti keel
Nominaalne õppeaeg 1 aasta
Õpingute üldmaht 60 EAP
Kohustuslike ainete maht 56 EAP
Kohustuslike vabaainete maht 4 EAP

Vastuvõtt

Keskharidus või sellele vastav välisriigi kvalifikatsioon. Erialamoodulis rakenduskõrgharidus õena ja viimase kolme aasta jooksul õe kutsealane töökogemus vähemalt ühe täiskoormusega tööaasta ulatuses (soovitavalt erialavaldkonnas, kuhu õppima soovitakse asuda).

Lõpetamise tingimused

Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus ja sooritama erialaeksami.

Lõpetamisel saadud diplomi või kraadi nimetus

Rakenduskõrgharidusõppe diplom
Diploma of professional higher education

Lõpetamise dokument

Diplom ja akadeemiline õiend,
Diploma Supplement

Eesmärk

Õppekava eesmärk on luua võimalus õe põhiõppe õppekava läbinule õppida arenenud kriitilise analüüsivõimega iseseisva otsustus- ja tegutsemisvalmidusega eriõeks töötamaks Eesti tervishoiusüsteemi erinevatel tasanditel ning kellel on võimalus jätkata õpinguid õe või sellega lähedase kutse- või eriala magistriõppes.

Valikuvõimalused õppekava läbimiseks

Üliõpilane läbib moodulid õppekavas etteantud järjekorras. Kutsealase ja isiksusliku arengu moodulis valib üliõpilane valikaineid vähemalt 6 EAP ja vabaaineid vähemalt 1 EAP ulatuses. Erialamoodulis on võimalik valida nelja erineva suuna vahel: intensiivõendus, vaimse tervise õendus, kliiniline õendus või terviseõendus. Erialamoodulis valib üliõpilane valikaineid vähemalt 4 EAP ulatuses.

Õppekava õpiväljundid

Õe erialakoolituse õppekava läbinu:
1) omab valmisolekut iseseisvalt töötamiseks eriõenduse valdkonnas;
2) rakendab õenduse kui teadusala põhimõtteid ning uurimismeetodeid juhtides oma pädevuse piires meeskonnatööd õendusabi osutamisel;
3) lähtudes õendusteooriatest rakendab protsessiviisilist õendusabi, võimestades inimest võtma vastutust enda ja pereliikmete tervise eest;
4) hindab inimese kui terviku tervisevajadusi ja lähtub talle õendusabi osutades parimast olemasolevast teabest ja patsiendi-/kliendi- ning perekesksuse printsiibist, tuginedes õe eetikakoodeksile;
5) oskab kriitiliselt analüüsida enda kutsealase ja isiksusliku arengu vajadust ning on valmis elukestvaks ennastjuhtivaks õppimiseks ja kutseala tõenduspõhiseks arendamiseks;
6) oskab hinnata kutseala arenguvajadusi ning algatab arendusprojekte.




Vaata õppekavaaineid

eten