Tartu Tervishoiu Kõrgkool
Õppekava: Õe erialakoolitus, kliiniline õendus 2020
VastuvõttKeskharidus või sellele vastav välisriigi kvalifikatsioon. Erialamoodulis rakenduskõrgharidus õena ja viimase kolme aasta jooksul õe kutsealane töökogemus vähemalt ühe täiskoormusega tööaasta ulatuses (soovitavalt erialavaldkonnas, kuhu õppima soovitakse asuda).
Lõpetamise tingimusedÕppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus ja sooritama erialaeksami.
Lõpetamisel saadud diplomi või kraadi nimetusRakenduskõrgharidusõppe diplom
Diploma of professional higher education Lõpetamise dokumentDiplom ja akadeemiline õiend,
Diploma Supplement EesmärkÕppekava eesmärk on luua võimalus õe põhiõppe õppekava läbinule õppida arenenud kriitilise analüüsivõimega iseseisva otsustus- ja tegutsemisvalmidusega eriõeks töötamaks Eesti tervishoiusüsteemi erinevatel tasanditel ning kellel on võimalus jätkata õpinguid õe või sellega lähedase kutse- või eriala magistriõppes.
Valikuvõimalused õppekava läbimiseksÜliõpilane läbib moodulid õppekavas etteantud järjekorras. Kutsealase ja isiksusliku arengu moodulis valib üliõpilane valikaineid vähemalt 6 EAP ja vabaaineid vähemalt 1 EAP ulatuses. Erialamoodulis on võimalik valida nelja erineva suuna vahel: intensiivõendus, vaimse tervise õendus, kliiniline õendus või terviseõendus. Erialamoodulis valib üliõpilane valikaineid vähemalt 4 EAP ulatuses.
Õppekava õpiväljundidÕe erialakoolituse õppekava läbinu:
1) omab valmisolekut iseseisvalt töötamiseks eriõenduse valdkonnas; 2) rakendab õenduse kui teadusala põhimõtteid ning uurimismeetodeid juhtides oma pädevuse piires meeskonnatööd õendusabi osutamisel; 3) lähtudes õendusteooriatest rakendab protsessiviisilist õendusabi, võimestades inimest võtma vastutust enda ja pereliikmete tervise eest; 4) hindab inimese kui terviku tervisevajadusi ja lähtub talle õendusabi osutades parimast olemasolevast teabest ja patsiendi-/kliendi- ning perekesksuse printsiibist, tuginedes õe eetikakoodeksile; 5) oskab kriitiliselt analüüsida enda kutsealase ja isiksusliku arengu vajadust ning on valmis elukestvaks ennastjuhtivaks õppimiseks ja kutseala tõenduspõhiseks arendamiseks; 6) oskab hinnata kutseala arenguvajadusi ning algatab arendusprojekte. Vaata õppekavaaineid | |||||||||||||||||||||||||||||||